20 april 2011

Är det inte meningen att jag ska vara som alla andra 19-20 åringar och gilla att titta på typ Project Runway, Big Brother, diverse serier och andra liknande program ? Jag tror det. Men nej nej, har precis tittat på finalen av Sveriges Mästerkock och innan det var det Halv åtta hos mig samtidigt som jag pluggade. Nu är det Vad blir det för mat och efter det Jamie's 30 minutes meal. Haha, vuxenpoäng vuxenpoäng vuxenpoäng !  Det var i alla fall helt rätt person som vann Sveriges Mästerkock, sjukt duktig tjej ! Gillade inte hon den där bitterfittan Jenny alls, usch.



När jag skulle välja gymnasium så valde jag faktiskt bara hotell & restaurang skolor första valet och jag kom in på vart enda ett av mina val. Dock skulle jag ha gått hotell delen och tio år efter jag tagit studenten hade jag planer på att vara chef på Grand Hotel i Stockholm. Dagen innan sista dagen för sista valet den "slutgiltiga" gången böt jag alla mina val och hade Byggteknik/Ledarskap som första val, Energiteknik som andra val och lite olika målarlinjer. Kan ju skryta lite och tillägga att jag kom in på alla mina val andra gången också. Haha, och här sitter jag nu i Västerås och pluggar till Energiingenjör för att om fyra år förhoppningsvis kunna ta en magister examen i Vindkraft. Lite fascinerande faktiskt hur saker och ting kan ändras bara pga. ett enda val.
Från hotell & restaurang till utbildad byggarbetsledare och mättekniker som utbildar sig till energiingenjör.

Nu ska jag måla klart mina naglar och sen blir det att packa, städa lite smått och diska innan jag ska sova.


Simma lugnt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0