4 april 2011

Jag fick en sånn himla inspiration av att sitta och titta på alla fina 50-tals och rockabilly klänningar att jag tog fram sminket, locktången, platttången, borstar och kammar, hårnålar, hårspray och en liten liten gnutta mitt-i-natten-kreativitet.




Vart riktigt nöjd ! Knepigt som sjutton att få till "rullen" i håret bara men lite övning på det så ska det nog gå rätt fort att fixa i framtiden det med. Sminket är inte så svårt däremot. Det är mest "grunderna" inom sminkning, vart man ska lägga vilken skugga på ögonlocken för att framhäva det man vill. Men ja, så fick jag mitt första smink när jag var sex år gammal också. Dock, om jag ska nämna något som jag tycker är knepigt med sminket, så tycker jag att det knepigaste är att få till linern eftersom mina ögon skiljer sig så mycket från varandra.

Men vad tycker ni ? Tycker själv att jag passar väldigt bra i den stilen ! Och det är ju den stilen jag skulle vilja ha.

Nu är det verkligen dags för sängen, natti natti !


PÖSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0