20 december 2011

Ofrivillig viktnedgång.. jag vet inte varför, hur eller av vilken anledning men ibland får jag orfrivilliga viktnedgångar. Då menar jag inte när man har lite mindre vatten i kroppen som t.ex. efter mens eller för att man tappat ett halv kilo för att man ätit lite dåligt i en vecka. Nu menar jag 3-5 kilo.

Det är inte det att jag inte äter, för det gör jag. Det är inte det att jag kräks upp maten, för det gör jag inte. Det är inte det att jag äter fettsnålt, för det gör jag inte. Det är inte det att jag inte äter chips och godis och inte dricker läsk, för det gör jag. Jag förstår inte varför jag går ned så mycket i vikt. Jag mår jätte bra i övrigt. Jag har inte huvudvärk, ont i magen, värk i kroppen, jag mår inte illa och jag är inte yrslig.

Vissa kanske tänker "Sluta klaga, det är jätte många som vill gå ned i vikt utan att lyckas". Men jag är 1,66 lång och vägde 56 kilo innan jag började gå ned. Det gav mig ett BMI på 20.32 ungefär, perfekt ! Mina kläder satt bra och det var lätt att hitta kläder som satt bra. Visst ville jag gå ned ett kilo eller så men var rätt nöjd med hur jag såg ut. Nu väger jag någonstans mellan 51 och 53 kilo, BMI mellan 18,5 och 19,23. Mina jeans.. passform = obefintlig, förstora överallt. Klänningar fungerar fortfarande, har nästan alltid skärp i midjan eller så.

Och visst är jag glad att jag är smal och snygg, men jag tycker inte om att gå ned i vikt ofrivilligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0