13 februari 2011

God kväll, god kväll !

Idag ska ni veta, idag har jag äntligen fått mina stolar till matbordet. Typ tre veckor senare men ändå, äntligen ! Känns skönt att slippa sitta i soffan och käka hela tiden. Det var skönt i ett halvår men inte längre.

Helgen har varit bra ! I fredags vart det tenta-öl efter duggan (typ deltenta) och sen mötte jag upp baby. Efter en snabb middag och fixning bar det av till hemmafest som egentligen skulle ha följts av utgång men så var det inte för mig och Jesper för lilla Carolin fick en blackout-fylla.. jag kommer ihåg att vi satt och skulle spela ett spel vid elva tiden och sen är det svart. Tur att jag hade Jesper med mig, annars vet jag inte hur det hade slutat. Det blir lite lugnare framöver ett tag.

I lördags trodde jag seriöst att jag skulle dö mer eller mindre. Efter att jag vaknat upp och funderade över när och hur vi kom hem så kröp jag upp i sängen bredvid Jesper för jag somnade i soffan. Vid halv tio gick vi upp och han gjorde frukost till oss som jag inte lyckades äta då det bara kom upp igen.. typ tre gånger. Inte ens kaffet ville stanna kvar. Men mot alla odds så lyckades jag följa med Jesper ned till stan. Så jag och min man har ägnat oss åt lite små hemlisar i helgen. Jag tänker inte berätta nu, det gör jag sen ! På kvällen lagade vi super god mat, potatisgratäng och lax med bea och så hade vi köpt chips och grejer. Riktig svull-lördag framför Melodifestivalen.

Idag kom pappa hit med mina stolar och så monterade han ihop dom åt mig också. Fast han hade glömt ta med sig skruvmejslar och jag hade inga så vi fick åka och köpa så nu har jag sex stycken. Snäll far jag har ! Efter att vi monterat ihop och allt så fikade vi lite. Jag och Jesper bakade nämligen äppelpaj igår, super smarrig !
Och jag kom hem för en halv timmde sedan efter att följt med Jesper till tåget och sitter nu och pratar med mamma i telefonen. Ska ta och plugga lite och sen ta en dusch, göra hårinpackning och ansiktsmask.


Ciao !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0