7 januari 2011

Gud vad härligt väder det har varit ute idag. SOL !!!

Det händer inte så mycket i mitt liv just nu eftersom det är tentaperiod (efter den, jäklar då blir det partaj). Jag har två tentor inom kort med fyra dagar mellan varandra vilket innebär att jag måste plugga, plugga, plugga galet mycket. Att det är två svåra tentor gör inte saken bättre heller, grundkurs i elkunskap som enligt mig är helt omöjligt att förstå men det går frammåt. Jag glädjer mig åt att den andra är mekanik vilket jag har lite lättare för i alla fall eftersom det påminner väldigt mycket om konstruktion A-kursen jag läste i gymnasiet. Ni kommer tycka att jag är tokig nu men det ska bli skönt när dessa tentor är över och vi äntligen kommer börja läsa matematik igen. Jag älskar matematik !





Idag i alla fall tog jag en promenad bort till skolan och fick sällskap av en vän som bor i samma hus som mig. Jag hämtade ut några inlämningsuppgifter som ska rättas, lämnas in igen och förhoppningsvis vara godkända 14 januari då det är deadline på att de ska vara godkända och klara. Men det fixar jag !
Sedan tog jag en promenad tillbaka hem och här sitter jag nu och har nyss lekt med min tokiga katt i en timme som nu sitter och morrar (!) åt fåglar utanför fönstret.

Nu blir det plugg plugg plugg, te, en tv-paus, plugg plugg plugg, tv-paus, plugg plugg plugg osv.

 Ciao !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0