14 mars 2011

Storkok på gång, kycklingwok med ris och väntar nu på att riset ska bli klart så ska jag ge min kissemiss lite uppmärksamhet sen. Hon har gått och jamat när jag stått och skyrit kyckling. Vill inte direkt leka med henne när jag har fult med kyckling på hela händerna.

Tänkte att jag skulle skriva lite snabbt om Danmark. Jag och baby var framme strax efter halv två i fredags, vi gick till hotellet och lämnade väskorna och sen gick vi up på stan direkt. Vem vill sitta på ett hotellrum liksom ? Ja, vi startade med en spontan tatuering, bilden jag la upp igår. Jesper gjorde en likadan fast lila. Jag höll typ på att svimma av smärtan nästan kändes det som. Var helt kritvit i ansiktet sa Jesper att jag var när jag reste mig upp. Sen fortsatte vi att strosa runt lite och kikade i lite affärer innan vi gick tillbaka till hotellrummet. Vi låg på sängen ett tag och pratade och myste innan vi gjorde oss iordning för att gå ut och äta middag.
Innan vi gick ut tog vi en drink i baren på hotellet och det var även där vi bytte ringar. Sen gick vi till en lite finare italiensk restaurang och åt tre-rätters. Vi satt och åt och drack vin i tre timmar så när klockan var tolv var vi klara och då gick vi tillbaka till hotellet.

I lördags gick vi upp rätt tidigt, klockan åtta ringde klockan men vi låg kvar ett tag innan vi gick upp och gjrode oss iordning för dagen och gick ned och käkade supergod frukost. Vi börjde med att gå Ströget bort till Nyhavn och därifrån vidare bort till Christiania.. där var vi i typ 5-10 minuter och sen ville jag gå. Det var så sjukt tragiskt att jag inte klarade av att vara kvar och så kände jag mig inte direkt trygg där heller. Jag kan dock tänka mig att testa att gå dit igen när det är mer turister där. För vi gick inte speciellt långt in. Sen gick vi tillbaka till Nyhavn och åt lunch, på UTESERVERING och vi kände att solen värmde, man var till och med tvungen att ha solbrillor på sig. Så himla skönt !
Sen fortsatte vi att gå runt lite dit vi kände för att gå och när vi blivit lite frusna senare på eftermiddagen satte vi oss på en pub och tog en varsin Irish coffe som jag aldrig druckigt förut innan vi gick tillbaka bort mot hotellet. Jesper var lite trött och jag vart pigg av någon anledning och var väl kanske lite jobbig. Men hey, tänk vad tråkigt om jag inte hade varit som jag varit ! På kvällen promenerade vi bort till Nyhavn igen och åt middag på en liten men fräsh restaurang och sen tog vi ett drink var på hotellet innan vi gick och la oss. Haha, baby somnade på en gång ! Riktig trött-mössa !

I söndags gick tåget i rätt hyffsad tid, vid halv ett så vi behövde inte stressa alls. Käkade en lång frukost och sen packade vi och gick mot tåget. Köpte lite godis, munkar och läsk till tåget på stationen innan vi gick på.


Foundation och nagellack från GOSH cosmetic

Det var en så sjukt underbar och mysig helg ! Jag älskar dig Jesper, tack för att du är du ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0