9 mars 2011


Som ni ser vart mina naglar som vanligt. Röda med två zebra. Vart dock nöjdare med ränderna denna gång än förra gången, då såg det ut som om en tre åring hade hjälpt mig.

Dethär med att måla naglarna har jag sagt att jag får "unna" mig en gång i veckan. För egentligen, jag har inte tid med sådant men om man känner sig fin, så mår man lite bättre. Målade naglar kan göra så står skillnad ! Det fräschar liksom upp. Och det värsta jag vet är när folk inte har tagit bort lacket efter typ två veckor och det bara är färgfläckar i olika storlekar kvar. Det är så fruktansvärt fult !

Jag funderar på om jag ska ta och införskaffa några nya lack med tanke på att jag har rätt många och de hinner bli gamla innan de hinner ta slut så hälften av alla jag har är säkerligen gamla och hör bättre hemma i soptunnan. Men då är vi där igen, jag har egentligen inte tid och jag har inte råd att köpa de lacken jag vill ha. Vill ha riktiga kvalitéts lack, OPI, super snygga och sitter som sten. Dock ganska dyra. H&Ms och Depends lack sitter inte så bra direkt om man tänker budget pris. Får försöka hitta något mellanting så tips vore super !

Det röda och vita, samt under och överlack jag använder nu är från U.S.A, fick de av en gamlal kollega när jag fyllde år och det sitter verkligen hur bra som helst. Förra veckan på fredagen frågade en vän "Hur ofta målar du dina naglar egentligen, dom ser fortfarande ganska nymålade ut !?" och då hade jag inte målat dom sedan lördagen innan.

Kort och gott, jag tycker att långa målade naglar är kvinnligt och super fräscht. Ta en timme i veckan och fixa naglarna ordentligt så de håller en vecka !




Natti natti !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0