7 mars 2011



Jag bytte ut dig mot friheten. Lyckan. Ett eget liv. Jag bytte ut dig för att må bra igen. Slippa stressen. För att få fatta egna beslut igen. Jag bytte ut dig för att få ha mina egna åsikter och tankar. Jag bytte ut dig för att få göra vad jag vill. För att kunna gå själv på stan. Jag bytte ut dig för att slippa känna mig instängd och kontrollerad. jag bytte ut dig för att kunna få välja min egen livsstil.
Jag bytte ut dig för att inte behöva vara rädd. För att inte behöva vara rädd för att du skulle göra mig illa igen.

Det är helt sjukt att det redan gått ett år ! Det har hänt så mycket och jag har kommit så långt även om jag inte är framme än. Jag har tagit tag i mitt liv på nytt.
Jag har flyttat till en ny stad för att kunna känna mig trygg och kunna gå ute utan att behöva kolla mig över axeln var 10:onde meter. Även om jag nästan alltid är stressad, blir nervös och börjar svettas när det ringer på dörren, inte vågar svara när det ringer från något nummer jag inte känner igen eller dolt nummer så går det åt rätt håll. För ett halv år sedan kunde jag inte sova, 3 timmar per natt var standard. Jag vågade inte sova. Nu kan jag sova, sålänge jag inte befinner mig i en villa, ett radhus eller i en lägenhet på markplan. Det händer fortfarande ibland att jag vaknar och blir skräckslagen för att jag tycker att jag ser dig stå och titta på mig när jag ligger i sängen.

Jag kämpar på och det ger resultat, jag tar mig fram, sakta men säkert. Ett steg i taget och ibland till och med några steg tillbaka. Men jag kommer ikapp, det kommer ta ett bra tag till innan jag är mig själv fullt ut igen. Huvudsaken är att jag tagit tag i mitt liv ! Att jag lyckats blivit av med nästan alla mina destruktiva ovanor. Att jag gör något med mitt liv och inte fastnade i det som höll på att bryta ned mig totalt.

Jag kommer inte göra det helt helskinnad, men jag kommer ta mig ut på andra sidan någon gång. Starkare än någonsin ! Jag böt ut er alla mot ett bättre liv och ni ska aldrig få bryta ned mig igen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0