23 maj 2011

Godmorgon ! Har precis ätit upp frukosten och ska som vanligt bara dricka upp kaffet och sen gå och göra mig klar för en promenad till skolan. Blir tidigare än vad det brukar bli på måndagar i skolan idag, vi glömde mäta några värden när vi labbade i fredags så det får vi ta igen idag. Tror det kommer gå rätt snabbt så vi kanske till och med hinner få rapporten klar innan vi börjar kvart över ett.

Som jag sagt så har mina knän gått sönder igen, och dom är inte bra än heller trotts att det gått en vecka. I lördags när vi skulle ned  på stan var jag tvungen att stanna två gånger och smörja in mina knän med voltaren gel. Kan tillägga att det vanligtvis är en promenad på 15 minuter ned.
I alla fall så laddade jag ned en app igår som verkar jättebra. Den räknar kalorier åt en, hur mycket man förbänner och lite så. Det är en "Weight loss"-app som man skriver in sitt mål i, hur snabt man vill att det ska gå och så. Jag skrev in att jag ville ned 6 kg på 10 veckor. Det blir promenader, hopprep och yoga. Ladda nämligen även ned en yoga-app igår. Yoga som är tillför att bygga upp magmuskelaturen, funderar på att leta upp en för ryggen också.
Ikväll blir det en promenad på 8 km. Jajamen, den håller koll på hur långt man går också m.h.a. GPS !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0