7 januari 2012

Min fästman är så himla underbar ! Jag har suttit och skrivit en hemtenta igår och idag, och idag när jag satt och skrev kom jag på att jag måste köpa en kalender. Så jag ringde och frågade om han kunde köpa en till mig när han ändå var nere i centrum, och det skulle han göra snäll som han är. Jag hade förväntat mig en svart vanlig kalender men det vart en svart och rosa, jättefin ! Och som pricken över i:et gick 10% direkt till rosa bandet. Han vet hur viktigt det är för mig att stöda rosa bandet (jag stöder det som är liknande för prostata också) så jag vart verkligen jätte glad. Om jag någon gång hamnar i den sitsen att jag drabbas av bröstcancer vet jag att jag har faktiskt bidragit till forskningen. Fick även fyra änglar i glas, jag älskar änglar !



Jag har gjort en undersökning för bröstcancer och det var en av de jobbigaste saker jag gjort. Jag gjorde ingen mamografi utan ett ultraljud av mina bröst i oktober förra året. Och tack gode gud är jag frisk ! Jag tycker att om man är det minsta orolig ska man kontakta en motagning för en undersökning eller läkare för att få en remiss till en motagning för undersökning. Man kan aldrig vara för säker och kom ihåg att viss form av bröstcancer är ärftlig, håll koll på dina bröst och glöm inte att känna igenom brösten en gång i månaden !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0